Wiadomości

Mechanizmy „Black Friday” ruszyły

25 lis · 15:00
Mechanizmy „Black Friday” ruszyły

Eksperci przestrzegają przed uleganiem presji jutrzejszego „Black Friday”. Sklepy prześcigają się w ofertach obniżek cen swoich produktów. Dr Piotr Pudło z Instytutu Psychologii i Rozwoju w Rzeszowie podkreśla jednak, że nad stworzeniem mechanizmów oddziaływania na konsumentów pracuje wielu specjalistów od reklamy, psychologii i technologii. Znaczenie ma też nasza aktywność w mediach społecznościowych.

Z badań wynika, że odpowiednia liczba polubień postów powoduje, że algorytmy wiedzą o nas więcej niż nasz życiowy partner.

– mówi dr Piotr Pudło.

Wyrażenie „Black Friday” po raz pierwszy zostało użyte w Stanach Zjednoczonych w 1981 roku. Czarny jest kolorem atramentu, którym księgowi oraz sprzedawcy zaznaczali w swoich księgach zysk.

W Polsce po raz pierwszy promocje czarnego piątku zorganizowano w 2015 roku. Dla sprzedawców często jest to najbardziej dochodowy dzień w roku.

Relację przygotował Szymon Taranda.

--:--
--:--

Fot. archiwum

25 listopada ·  15:00

© 2021 Polskie Radio Rzeszów S.A.

Stworzono na Podkarpaciu przez