112 milionów złotych kosztować będzie rewitalizacja kolejnego odcinka linii kolejowej 25 z Mielca do Padwi Narodowej. PKP PLK podpisały dziś umowę z wykonawcą – firmą Svietelsky Rail Polska. Jej prezes, Wojciech Więckowski powiedział nam, że będzie to duże wyzwanie. Odcinek liczy 16 kilometrów, wybudowane zostaną trzy zupełnie nowe przystanki.
Ciekawostką w projekcie jest budowa stumetrowego stalowego wiaduktu, który będzie łączył istniejące już rondo ze strefą przemysłową.
– dodał Więckowski.
Marszałek Województwa Podkarpackiego zwrócił uwagę na gospodarczy wymiar rewitalizowanego szlaku kolejowego.
Gdybyśmy zaczęli liczyć od Dębicy mamy dwie strefy ekonomiczne i 6 podstref, które funkcjonują, albo będą funkcjonowały.
– powiedział Władysław Ortyl.
Rewitalizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej rozpocznie się w marcu przyszłego roku i zakończy po dwunastu miesiącach. Koszt inwestycji wynosi 112 milionów złotych, 85 procent to dofinansowanie unijne. We wrześniu zakończył się I etap modernizacji linii 25 na odcinku Mielec – Dębica. Ta inwestycja kosztowała 300 mln złotych.
Fot. gov.pl
Komentarze (0)
Zasady publikowania komentarzy