Podczas konferencji „Nauczyciel – ratownik szkolnej codzienności”, która odbyła się w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnobrzegu, rozmawiano na temat diagnozowania różnego rodzaju kryzysów we współczesnej szkole oraz o sposobach ich rozwiązywania.
Zdaniem Dariusza Miziołka z Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli, najważniejsze jest podmiotowe traktowanie ucznia. Należy okazywać mu dużo empatii, a w przypadku zaistnienia sytuacji trudnej lub kryzysowej, podjęcie jak najszybszej pomocy.
Uczestnicząca w konferencji Izabela Serafin – Rabowicz ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Tarnobrzegu wskazywała, że podstawą współpracy z dziećmi jest dialog i współtowarzyszenie. Podkreślała, że należy okazywać dzieciom szacunek, a także interesować się ich problemami.
Podczas konferencji mówiono również o roli mass mediów w profilaktyce oraz wsparciu nauczycieli i uczniów.
Tekst: R. Pytka