Rodzice uczniów od 1 lipca będą mogli składać wnioski o wypłatę jednorazowego świadczenia w ramach programu „Dobry Start”. Wsparcie w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku orzeczonej niepełnosprawności – do 24 lat.
Wnioski można składać od 1 lipca do końca listopada, wyłącznie drogą drogą elektroniczną – przez aplikację mZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Należy podać numer rachunku bankowego, e-mail i numer telefonu, a także dane dziecka oraz informacje o szkole, do której uczęszcza.
Samodzielnie o świadczenie mogą wnioskować pełnoletni uczniowie niepozostający na utrzymaniu rodziców, a także osoby usamodzielniane, opuszczające pieczę zastępczą. Jeśli wniosek będzie poprawnie wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września.
W ramach programu „Dobry Start” rodzice mogą otrzymać jednorazowe wsparcie na zakup wyprawki szkolnej – np. zakup podręczników, zeszytów czy przyborów szkolnych.
Świadczenie przysługuje wyłącznie na dzieci uczące się w szkołach, będące w wieku od 7 do 20 lat lub do 24 lat, jeśli dziecko ma orzeczoną niepełnosprawność. Pieniądze są wypłacane bez względu na to, jaką wysokość zarobków osiągają rodzice. Wsparcie finansowe nie przysługuje dzieciom uczęszczającym do tzw. zerówek oraz na studentom.
ZUS przypomina, że wiek 20 i 24 lata liczony jest rocznikowo – zatem uczniowie ostatnich klas techników, liceów czy szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, nawet jeśli kończą wymagany wiek przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Tekst: PAP / Fot.: archiwum PRRz







