Podczas gdy Mielec świętuje rozpoczęcie budowy strategicznej drogi do autostrady A4, Kolbuszowa pozostaje w tyle – znów bez konkretów i z niezrealizowanymi obietnicami. Brak dogodnego połączenia z kluczową arterią drogową wpływa na lokalny rozwój gospodarczy i skutecznie odstrasza zewnętrznych inwestorów.
W tym artykule
Mielec zyska autostradowy dostęp za 66 mln zł
W Mielcu ruszyła budowa nowej drogi o długości 4,4 km, która połączy miasto z autostradą A4. Inwestycja warta ponad 66 milionów złotych ma nie tylko poprawić komunikację, ale również przyciągnąć inwestorów i wesprzeć lokalną gospodarkę.
To długo wyczekiwana inwestycja, która zwiększy dostępność transportową miasta i otworzy nowe możliwości dla rozwoju przemysłu. Dzięki niej Mielec znajdzie się w uprzywilejowanej pozycji względem innych miast regionu.
Kolbuszowa czeka – i nadal nic z tego nie wynika
Tymczasem jak informuje Jakub Szypuła z kolbuszowalokalnie.pl, w Kolbuszowej wciąż brakuje jakiejkolwiek decyzji w sprawie połączenia z autostradą. Choć przez lata mówiło się o budowie węzła „Kolbuszowa” w Czarnej Sędziszowskiej, temat nie doczekał się realizacji. Mimo obecności lokalnych polityków i samorządowców, żadne działania nie przyniosły efektów.
Brak infrastruktury to nie tylko problem mieszkańców – to także bariera dla rozwoju przedsiębiorczości. Choć Kolbuszowa nie jest ośrodkiem przemysłowym, działa tu kilka istotnych firm obsługujących ciężki ruch towarowy. Ich potencjał ogranicza jednak fatalny stan dróg i brak dogodnych połączeń.
Niewykorzystany potencjał strefy ekonomicznej
Władze lokalne od lat inwestują w rozwój strefy ekonomicznej, która miała być motorem napędowym miasta. Hasło „przyszłość biznesu, biznes na przyszłość” nie znalazło jednak odzwierciedlenia w rzeczywistości. Zewnętrzni inwestorzy omijają Kolbuszową, a do strefy przenoszeni są lokalni przedsiębiorcy, aby zapełnić pustkę.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku drugiej strefy zlokalizowanej przy kościele św. Brata Alberta – mimo nadziei, miejsce nie przyciągnęło większego zainteresowania.
Infrastrukturalna stagnacja i brak działań
Podczas gdy inne miasta budują nowe drogi i rozwijają sieć transportową, Kolbuszowa pozostaje przy zaniedbanej drodze wojewódzkiej 987, która często bardziej przypomina próbę zawieszenia niż nowoczesny szlak komunikacyjny. Goście i potencjalni inwestorzy, dojeżdżający z Sędziszowa Małopolskiego, mijają Kolbuszową z poczuciem, że trafili w zapomniany zakątek regionu.
– mówią mieszkańcy
Zamiast realnych inwestycji, lokalna polityka koncentruje się na mało istotnych projektach – rewitalizacji skwerów czy personalnych roszadach w urzędzie. Efekt? Kolbuszowa wciąż nie ma dogodnego dostępu do autostrady, a jej rozwój pozostaje jedynie w sferze deklaracji.
Bez autostrady nie będzie rozwoju
Brak połączenia z A4 to nie tylko problem logistyczny, ale strategiczne wyzwanie, którego rozwiązanie może przesądzić o przyszłości miasta. Podczas gdy Rzeszów rozwija węzły drogowe, a Mielec otwiera się na świat, Kolbuszowa zatrzymała się w miejscu. Jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, miasto nadal będzie omijane – zarówno przez inwestorów, jak i przez rozwój.
źródło: kolbuszowalokalnie.pl / oprac. B.Ziomek


![[ZDJĘCIA] Grzegorz Braun spotkał się z sympatykami na 3 Maja 3 - Polskie Radio Rzeszów [ZDJĘCIA] Grzegorz Braun spotkał się z sympatykami na 3 Maja](https://radio.rzeszow.pl/wp-content/uploads/2025/12/DSC03373-120x86.jpg)


![Radio Biwak na przystani Białej Floty w Solinie [ZDJĘCIA] 6 - Polskie Radio Rzeszów Radio Biwak na przystani Białej Floty w Solinie [ZDJĘCIA]](https://radio.rzeszow.pl/wp-content/uploads/2025/07/Radio-Biwak-na-przystani-Bialej-Floty-w-Solinie.jpg)



