Ofiarami są przede wszystkim osoby starsze – powiedziała komisarz Ewelina Wrona z biura prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie.
Jak dodaje oszuści podszywają się zwykle pod członka rodziny, policjanta, prokuratora czy pracownika banku. Dzwoniący grając na emocjach przekonuje, że komuś z rodziny potrzebna jest pomoc. Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania trzeba zadzwonić do tego członka rodzina, by sprawdzić czy rzeczywiście potrzebuje pomocy – radzi nasz gość.
Poradnik znajduje się na stronie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości:
https://cbzc.policja.gov.pl/bzc/aktualnosci/210,Halo-Tu-cyberbezpieczny-Senior.
https://cbzc.policja.gov.pl/bzc/aktualnosci/212,Jak-zadbac-o-bezpieczenstwo-platnosci-bezgotowkowych-Zapoznaj-sie-z-poradami-prz.html
Warto go wydrukować i przekazać starszym osobom.
Tekst: Barbara Kozłowska / Fot. Szymon Taranda