Profile zaufane przedłużone automatycznie na czas pandemii z końcem października stracą ważność
– informuje Ministerstwo Cyfryzacji.
Powiadomienie o tym terminie użytkownicy profilu zaufanego otrzymali w wiadomości SMS. By profil nadal był aktywny, należy go przedłużyć.
Barbara Dzirba, kierownik Oddziału Obsługi Klienta Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, wyjaśnia, że profil zaufany możemy przedłużyć samodzielnie.
Wystarczy zalogować się do swojego profilu zaufanego na stronie pz.gov.pl. W zakładce „Szczegóły profilu” trzeba wybrać „Przedłuż ważność lub zmień dane”. Dane kontaktowe, które pojawią się na ekranie należy potwierdzić lub edytować, jeśli się zmieniły. Następnie kody autoryzacyjne wysłane w wiadomości SMS i e-mail wystarczy wpisać w odpowiednie pola i zatwierdzić. Potwierdzenie przedłużenia ważności profilu zaufanego powinno pojawić się na ekranie oraz w skrzynce e-mail.
Profil zaufany służy do uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji. Brak przedłużenia ważności profilu zaufanego spowoduje jego dezaktywację. By uzyskać ponownie dostęp do usługi niezbędne będzie ponowne złożenie elektronicznego wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego, a co za tym idzie, osobiste zgłoszenie się do wybranego punktu potwierdzającego.
Relację przygotowała Justyna Piekło.
Tekst: Justyna Piekło, fot. pexels.com