Anna Sroka-Hryń to jedna z najbardziej utalentowanych polskich aktorek-wokalistek. Absolwentka, a obecnie wykładowca Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, gdzie w 2013 r. uzyskała tytuł naukowy doktora sztuki.
Tworzone przez nią spektakle akademickie (Akademia Teatralna w Warszawie) trafiają do regularnych repertuarów stołecznych teatrów. Jako reżyserka i autorka adaptacji stworzyła niezapomniany „Prawiek i Inne Czasy” – muzyczny spektakl wg prozy Olgi Tokarczuk oraz spektakle „Lunapark”, „A Planety Szaleją…” oraz „Sprzedawcy Marzeń”. Ostatnim niekwestionowanym sukcesem reżyserskim jest „Z Ręką na Gardle” z piosenkami Ewy Demarczyk w Teatrze Współczesnym w Warszawie.
Połączenie pasji do muzyki i aktorstwa wyróżnia spektakle reżyserowane przez Annę Srokę-Hryń. Intuicyjne podejście do pracy z młodym aktorem, kreatywne tworzenie scenariuszy, subtelna estetyka środków wyrazu, wielowymiarowy profesjonalizm i świetny warsztat własny to wypadkowe autorskiego stylu reżyserii artystki – stylu, który niezmiennie angażuje widzów do głębokiego współodczuwania teatru.
Jako aktorka występowała w spektaklach na najsłynniejszych scenach musicalowych w Polsce, tworząc wyjątkowe, nagradzane kreacje. Publiczność w Rzeszowie na zawsze zapamięta jedną z jej pierwszych ról – kreację Piaf w spektaklu na podstawie sztuki Pam Gems w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej. Jako Edith Piaf wystąpiła także w przedstawieniu „Edith i Marlene” w Mazowieckim Teatrze Muzycznym. Za tę role otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury, za Maureen Johnson w musicalu „Rent” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie dostała Złota Maskę.
Niezapomniana kreacja Anny Sroki Hryń to również Donna Sheridan w musicalu wszechczasów „Mamma Mia” wystawiona na deskach stołecznego Teatru Muzycznego Roma, z którym związana jest do dziś. Występuje w spektaklu „Tuwim dla Dorosłych” oraz z własnymi recitalami – cyklem koncertów „Kobiety, Kobiety” z piosenkami z repertuaru Ewy Demarczyk, Edith Piaf, Agnieszki Osieckiej oraz Vintage, złożony z piosenek międzywojennych. Za rolę w spektaklu „Taksówka” otrzymała nagrodę im. Jana Świderskiego Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich w XII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2006r.).
Od 2019 występuje w Teatrze Polonia w monodramie “Cafe Luna” na podstawie filmów Pedro Almodovara, a ostatnio na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w polskiej prapremierze „Company”, musicalu Stephena Sondheima.
W 2022 roku wydała pierwszy swój album fonograficzny „Najpiękniejsza” z utworami Agnieszki Osieckiej. Kolejny w 2023r. to ULICA, KTÓRĄ PŁYNĄ MOJE OBIE DŁONIE z piosenkami z repertuaru Ewy Demarczyk.
Z Anną Sroką-Hryń rozmawia Adam Głaczyński.
Tekst: Adam Głaczyński, fot. Marek Maśniak