W sobotę po wykonaniu prób obciążeniowych oddano do użytku drugą nitkę przeprawy. Ruch pociągów odbywa się już dwutorowo po obu częściach mostu z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej kratownicowej. Nowy obiekt zapewni sprawny i bezpieczny ruch kolejowy na trasie Kraków – Medyka oraz umożliwi przewoźnikom tworzenie lepszej oferty dla pasażerów.
Most wybudowano między zabytkowymi przęsłami starej przeprawy pochodzącej z końca 19. wieku. Jedno z nich będzie zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga część zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.
Budowa nowego mostu kolejowego kosztowała prawie 67 milionów zł. Częścią inwestycji jest przebudowa dróg w tym rejonie miasta. Te prace mają zakończyć się wiosną.
Relacja Grzegorza Janiszewskiego.
Tekst: Dariusz Kapała, fot. Polskie Radio Rzeszów