Euroregion Karpacki ma stać się „marką premium”. Nie zmieni Karpat w drugie Krupówki czy Solinę, ale ma tu ściągnąć turystę o wyrafinowanych oczekiwaniach z różnych zakątków świata – mówili uczestnicy forum „Carpathia Education”, które odbyło się dziś w Jarosławiu.
Eksperci dyskutowali m.in. o tym, jak zbudować markę euroregionu karpackiego, informować turystów w różnych zakątkach świata o istnieniu tak bogatego przyrodniczo i kulturowo regionu oraz jak kształcić młodzież, by umiała obsłużyć na najwyższym poziomie tych, którzy tutaj przyjadą.
Dawid Lasek, prezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki poinformował, że rozpoczęły się prace nad wdrożeniem Marki Karpackiej.
Zostanie zbudowana na doznaniu przestrzeni, pokorze wobec natury, autentyczności i wielokulturowości
– powiedział Dawid Lasek.
Stowarzyszenie Euroregion Karpacki przygotowało projekty zmian w szkolnictwie, które mają te potrzeby uwzględnić. Forum w Jarosławiu tworzy możliwość wymiany doświadczeń i pomysłów środowisk samorządowych, kadry naukowej, studentów i organizacji działających w obszarze turystyki w regionie.
Tekst, fot.: Szymon Taranda