Piotr Dziubek to kompozytor, aranżer, akordeonista i pianista, absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej – wieloletni wykładowca tej uczelni. Kompozytor muzyki do wielu spektakli teatralnych, m.in.: „Francesco”, „Chłopi” (Teatr Muzyczny w Gdyni), „Balladyna”, „…np. Majakowski” (Wrocławski Teatr Współczesny), „Ferdydurke” (Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu), „Ziemia obiecana” (Teatr im. Słowackiego w Krakowie), „Operetka” (Teatr Dramatyczny w Warszawie), „Frankenstein”, „Idiota”, „Ja, Piotr Riviere…” „Mistrz i Małgorzata” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu).
Od wielu lat związany z Przeglądem Piosenki Aktorskiej, jako autor aranżacji, kierownik muzyczny i instrumentalista. W 2001 r. wydał autorską płytę akordeonową „Tchnę”. Współpracował przy nagraniach płyt m.in: z Justyną Steczkowską –„Alkimia”, Arturem Lesickim- „Acoustic Harmony”, a także z Katarzyną Groniec (był kompozytorem, aranżerem i producentem płyt: „Emigrantki”, „Przypadki”, „Na żywo”) oraz Magdaleną Kumorek –„Śmiercie” z tekstami Bolesława Leśmiana. Piotr Dziubek jest również autorem muzyki do filmów między innymi: „Włatcy móch”, „1000 złych uczynków” oraz wielokrotnie nagradzanego na festiwalach polskich i zagranicznych polsko-rumuńskiego filmu „Droga na drugą stronę”, za który otrzymał nagrodę indywidualną za muzykę na 37. Gdynia Film Festival.
W 2014 roku Kapituła im. Aleksandra Bardiniego przyznała mu swoją nagrodę i Dyplom Mistrzowski. W tym samym roku Piotr Dziubek został nagrodzony na 6. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia za najlepszą muzykę i ścieżkę dźwiękową do przedstawienia „Ja, Piotr Riviere…”, a także otrzymał Wrocławską Nagrodę Muzyczną w kategorii Muzyka rozrywkowa. Aktualnie kompozytor pracuje nad kolejną autorską płytą, która ukaże się jeszcze w tym roku.
Widzowie w Rzeszowie mogą posłuchać jego kompozycji przygotowanych do musicalu ‘’Lalka ‘’, prezentowanego w Teatrze im. W. Siemaszkowej.
Z Piotrem Dziubkiem rozmawia Adam Głaczyński.
Tekst: Adam Głaczyński, fot. Adam Głaczyński, W. Cieśla