Zbliża się czas realizacji drugiego sezonu serialu ’’1670″. Po znakomitym przyjęci pierwszej części Netfliks, który serial wyprodukował zdecydował o kontynuacji opowieści o dziejach szlachcica Jana Pawła Adamczewskiego, zanurzonej tylko pozornie w realiach XVII w. Serial nakręcono w Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej, gdzie zlokalizowano filmową Adamczychę. Autorzy filmu wykorzystali autentyczne zabudowania znajdujące się w skansenie, ale także dobudowali niektóre obiekty, niezbędne do opowiedzenia historii.
Autorem scenografii serialu ‘’1670’’ jest rzeszowianin Mirosław Koncewicz. Związany na stałe z Krakowem, gdzie w 2002 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych, uzyskując dyplom na Wydziale Rzeźby w pracowni prof. Józefa Sękowskiego. Będąc studentem pierwszego roku rozpoczął swoją scenograficzną przygodę, która trwa do dziś. Specjalizuje się w scenografii filmowej, ale nieobce mu są teatr, telewizja i reklama. Współpracował z takimi reżyserami jak: Jan P. Matuszyński, Jerzy Hoffmann, Marcin Kryształowicz, Wojciech Smarzowski czy Kinga Dębska. Jest scenografem obu sezonów serialu Netfliksa „Sexify”, a także filmu nominowanego do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny- „EO” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego.
Jego najnowsze projekty to scenografia do filmu „Nieobliczalna” w reżyserii Piotra Trzaskalskiego i trwające właśnie praca przy drugiem sezonie serialu „1670” w reżyserii Macieja Buchwalda i Konrada Kądzieli.
Z Mirosławem Koncewiczem rozmawia Adam Głaczyński.
Tekst: Adam Głaczyński, fot. Adam Głaczyński, M.Drozd