-Wyjeżdżając na wakacje warto pamiętać o prawach konsumenckich przysługujących urlopowiczom – przypomina Inspekcja Handlowa. Dotyczy to m.in. warunków pobytu w hotelu i domu wczasowym. Jeśli w pokoju nie ma klimatyzacji, mimo iż była w ofercie, pokój jest za mały, a zamiast obiecanego widoku jest inny, można domagać się usunięcia tych rozbieżności.
-Jeśli organizator odmówi, można zażądać obniżenia ceny czy innego zadośćuczynienia – mówi Katarzyna Pruc z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Rzeszowie.
Domagając się obniżki warto skorzystać z tzw. tabeli frankfurckiej. To wykaz usług, wad i procentowa wysokość odszkodowania. Szczegółowe zapisy mogą być niezwykle pomocne w przygotowaniu pisma reklamacyjnego.
Tekst: Wojciech Wójcik, fot. pixabay.com