Z 35-letnią mieszkanką gminy Jarosława skontaktowali się telefoniczne rzekomy pracownik policji i departamentu cyberprzestępczości z banku. Poinformowali kobietę, że ktoś prawdopodobnie wykradł jej dane i złożył w jej imieniu wniosek kredytowy. Kobieta chciała uniknąć utraty pieniędzy, dlatego postępowała według poleceń oszustów. Zgodnie z sugestią zaciągnęła kredyt w wysokości 60 tys.zł, a następnie wpłaciła je w jednym z bankomatów na wskazane konto. Otrzymała powiadomienia na telefon komórkowy, że pieniądze zostały zaksięgowane na koncie.
Kilka dni później ponownie skontaktowali się z kobietą rzekomy pracownik policji i departamentu cyberprzestępczości. Nakłonili ją do przeniesienia pieniędzy z innych kont bankowych, które miała, na wskazane konto. Zanim 35-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, straciła około 120 tys. zł.
Opr. dw, fot. pixabay.com