Pociągi pasażerskie wrócą na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Ogłoszony został przetarg dotyczący modernizacji około 66 kilometrów linii kolejowych na pograniczu województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego. Chodzi o trasę Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew.
Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych podkreśla, że inwestycja poprawi dostępność połączeń pasażerskich dla mieszkańców, a także komfort i bezpieczeństwo podróży. Zmodernizowane zostaną stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia. Wybudowanych ma być 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów. Perony będą wyższe i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych. Zamontowane zostaną wiaty i ławki. Zakończenie prac finansowanych z Funduszy Europejskich zaplanowano w 2027 roku.
Umowa z wykonawcą prac ma być podpisana w II kwartale przyszłego roku. Zadanie obejmuje także przebudowę torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Planuje się budowę nowych przystanków takich jak: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.
Projekt, obejmujący odcinki linii od Padwi do Tarnobrzega i Sandomierza oraz Stalowej Woli, to kontynuacja prac prowadzonych na linii nr 25 na odcinku Dębica – Mielec – Padew . Po 12 latach na tą trasę wróciły pociągi. Tak ma być także w przypadku odcinków przeznaczonych do remontu.
Tekst: Dariusz Kapała, fot. Pixabay