Niemal 4,2 mln zł kosztować będzie remont dwóch mostów znajdujących się na drogach krajowych na Podkarpaciu. Pierwsza przeprawa, która jest fragmentem dk 77 znajduje się w miejscowości Ruda Łańcucka, druga na dk 28 w Olszanach.
Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, w przetargu, który był podzielony na dwie inwestycje, została wybrana najkorzystniejsza oferta. W obu przypadkach złożyła je firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk.
„Jeśli nie będzie odwołań od dokonanych wyborów możliwe będzie podpisanie umów, co planujemy w październiku br.” – dodała.
W przetargu wykonawcy mogli składać oferty na jedną lub dwie części. Jak podkreśliła Rarus, najkorzystniejsze oferty wybrano, stosując następujące kryteria cena – 60 proc. i kryteria pozacenowe – 40 proc., w tym przedłużenie okresu gwarancji jakości – 20 proc. i maksymalny termin realizacji umowy – 20 proc.
„Dla obu zadań złożono po sześć ofert. Najkorzystniejsze złożyła firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk, która zaoferowała wykonanie remontu mostu w miejscowości Ruda Łańcucka za kwotę niemal 2,5 mln zł. Natomiast za remont mostu w miejscowości Olszany firma chce niemal 1,7 mln zł” – zaznaczyła rzeczniczka.
Termin realizacji obu inwestycji to 10 miesięcy od daty podpisania umowy.
Zakres prac na obu obiektach mostowych obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie remontu.
Jak podała Rarus, most przez rzekę Trzebośnica w Rudzie Łańcuckiej w ciągu dk77 wybudowano w 1904 r. a przebudowano w 2001 r. Całkowita długość obiektu to 34,34 m a szerokość 12,28 m. „Most został przewidziany do remontu ze względu na swój zły stan techniczny. Również chodniki na dojściach do obiektu uległy zaniżeniu. Niezadowalający jest również stan betonowych kap chodnikowych i umocnienie stożków nasypu. Renowacji i naprawy wymagają powierzchnie betonowe przęsła i podpór” – wymieniła rzeczniczka.
Z kolei most w miejscowości Olszany w ciągu dk28 wybudowano w 1979 r. Całkowita długość obiektu to 56,72 m a szerokość 13,12 m. Także w tym przypadku remont jest koniecznością ze względu na zły stan przeprawy.
Tekst: PAP, fot. archiwum