Quest poświęcony jest jej historii. „Dziennik inżyniera”, bo taki tytuł on nosi to część większej całości programu edukacyjnego, czyli projektu „Modernizm Talking – śladami architektury modernizmu.
Projekt skierowany jest głównie do młodzieży i ma na celu odkrywanie i promowanie dziedzictwa architektury modernizmu. Alicja Krawczyńska z Fundacji Good Culture, która odpowiada ze realizację projektu powiedziała, że jest to bardziej atrakcyjna forma przyciągnięcia młodzieży do zdobywania wiedzy o swym rodzinnym mieście.
Uczestnicząc w queście, uczniowie mogli odnajdywać budynki wpisujące się w architekturę dojrzałego modernizmu lat trzydziestych i odkrywać elementy w stylu art déco.
Jedna z uczestniczek projektu Kinga Świątek uczennica Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli stwierdziła, że to oryginalna forma nauki o mieście, które jest dla niej wyjątkowe.
Niebawem w stalowowolskim queście „Dziennik Inżyniera” będzie mógł wziąć udział każdy mieszkaniec i turysta odwiedzający to miasto.
Oprócz Stalowej Woli Stalowa Wola projekt edukacyjny realizowany jest także we Wrocławiu, Cieszynie, Gdyni i Kaliszu, czyli miastach, które również mogą się pochwalić zabytkami architektury modernistycznej.
„MODERNIZM TALKING” to innowacyjny projekt edukacyjny skierowany do młodzieży licealnej, mający na celu odkrywanie i promowanie dziedzictwa architektury modernizmu. Projekt realizowany jest we współpracy z lokalnymi instytucjami w pięciu polskich miastach.
Kulminacją projektu w każdym z miast jest publiczna premierowa rozgrywka questa, która umożliwi uczestnikom sprawdzenie swoich umiejętności i wiedzy na temat modernizmu, jak również będzie promować aktywne uczestnictwo w kulturze wśród szerokiej publiczności.
Dodatkowo, „MODERNIZM TALKING” obejmuje również opracowanie scenariuszy lekcji pokazowych dla nauczycieli, co przyczyni się do podnoszenia jakości działań edukacyjnych i kulturalnych w szkołach. Projekt ten nie tylko zwiększa świadomość kulturalną młodzieży, ale również wspiera nauczycieli w efektywnym włączaniu dziedzictwa kulturowego do procesu dydaktycznego.
Relacja Robert Pytka.
Tekst: Robert Pytka, fot. plakat