Aż 72% Polaków aktywnie uczestniczy lub planuje uczestniczyć w listopadowych promocjach. Ten trend jest szczególnie zauważalny wśród młodych konsumentów – niemal wszyscy ankietowani poniżej 25. roku życia deklarują zainteresowanie sezonowymi wyprzedażami. To podsumowani najnowszych badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie MediaMarkt w dniach 4-10 października 2024 („Preferencje konsumentów odnośnie zakupów podczas Black Weeks”)
Elektronika znajduje się na drugim miejscu najbardziej poszukiwanych kategorii produktowych, ustępując jedynie modzie. Blisko połowa badanych planuje w tym okresie zakup sprzętu RTV/AGD lub akcesoriów elektronicznych. Konsumenci coraz częściej łączą zakupy online i offline.
Eksperci rynku detalicznego przewidują, że tegoroczny sezon promocyjny może być rekordowy pod względem obrotów. Sprzyja temu rosnąca świadomość konsumentów oraz coraz bardziej zaawansowane narzędzia pozwalające na porównywanie cen i wyszukiwanie najlepszych okazji.
Tekst: PAP / Fot.: pixabay