Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Miejsca Piastowego w ciągu drogi krajowej nr 28. Decyzja ta ostatecznie określi przebieg nowej obwodnicy.
We wniosku jako preferowany został wskazany wariant W5b, w którym droga ma ponad 18 kilometrów długości i przebiega po północnej stronie DK28. Zaczyna się na terenie Krosna i wraz z rondem na drodze krajowej nr 19 w Krościenku Wyżnym, będzie realizowany przez samorząd miasta. Za pozostałą część, aż do miejscowości Długie, w powiecie sanockim, gdzie obwodnica będzie się kończyć, ma odpowiadać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowo na przecięciu przyszłej obwodnicy z budowaną drogą ekspresową S19, na wysokości miejscowości Targowiska, planowany jest nowy węzeł drogowy.
We wniosku wskazany został także wariant alternatywny oraz najkorzystniejszy dla środowiska.
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 przechodzi m.in. przez: Miejsce Piastowe, Iwonicz-Zdrój, Rymanów, Besko oraz Zarszyn, wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych.
Obwodnica Miejsca Piastowego wraz z planowaną rozbudową odcinka DK28 Długie – Sanok, budowaną drogą ekspresową S19 oraz obwodnicą Sanoka, pozwoli na przekierowanie ruchu tranzytowego poza gęsto zabudowane centra miejscowości. Dzięki tym inwestycjom skróci się czas dojazdu w Bieszczady, a rejon bieszczadzki zyska bezpośrednie połączenie z drogą S19.
Oprac. D. Kapała / fot. GDDKiA Oddział Rzeszów