Na czym polegają zjawiska parowania, kondensacji, opadów, infiltracji, spływu oraz transpiracji wyjaśniali uczniowie jedenastu podkarpackich szkół podstawowych. W konkursie edukacyjnym „Cykl Hydrologiczny” wykonali makiety ilustrujące obieg wody w przyrodzie.
Spośród 26 zgłoszeń, wybrano pięć finałowych drużyn, które zaprezentowały swoje makiety przed jury konkursu w Podkarpackim Centrum Nauki Łukasiewicz. Zwyciężyła drużyna ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Skopaniu. Ich makieta składała się między innymi z ruchomych elementów, a prezentacja opisywała wędrówkę kropli wody w przyrodzie.
Drugie miejsce w konkursie zdobyła drużyna uczniów kl. 5b ze Szkoły Podstawowej im. ks. Stanisława Konarskiego w Jarosławiu. Trzecią nagrodę otrzymali uczniowie kl. 5 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielkich Oczach.
Konkurs „Cykl Hydrologiczny” zorganizowało Podkarpackie Centrum Nauki Łukasiewicz i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie.
Tekst: Justyna Piekło / Fot.: archiwum