Polskie Koleje Państwowe (PKP) zbadały potrzeby pasażerów i innych użytkowników dworców.
– Analiza ma pozwolić wdrożyć inicjatywy poprawiające komfort podróżnych
– przekazały w komunikacie.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach tzw. „Mapowania Potrzeb Pasażera”, dzięki analizie spółka zidentyfikowała dziewięć głównych potrzeb pasażerów i użytkowników dworców kolejowych.
Składają się na nie: dobre skomunikowanie dworca z otoczeniem, szeroko rozumiana dostępność dworców (indywidualne potrzeby pasażerów), określony standard obsługi, spójna i aktualna informacja, poczucie bezpieczeństwa na dworcach oraz w ich otoczeniu, dostęp do oferty handlowej, czystość i estetyka budynków dworców, komfort korzystania z dworca oraz „inne cechy (np. możliwość przebywania w ciekawym miejscu związanym z regionalną tożsamością)”.
Spółka podkreśliła, że dzięki analizie powstały rekomendacje, stanowiące podstawę do wypracowania konkretnych rozwiązań i projektów ze szczególnym uwzględnieniem procesów inwestycyjnych, co miałoby nastąpić do końca tego roku oraz w latach 2026-2027.
– Nasze dworce to ważne miejsca nie tylko w kontekście samej podróży, ale także jako punkty na mapach w centrach większych miast i w mniejszych miejscowościach, które odgrywają ważną rolę dla lokalnych społeczności. (…) Chcemy, żeby dworce były miejscami przyjaznymi dla podróżnych, ale też takimi, które chętnie odwiedza się w celu skorzystania z różnych usług
– podkreślił cytowany w komunikacie członek zarządu PKP S.A Paweł Lisiewicz.
Mapowanie Potrzeb Pasażera na dworcach PKP to jedna z inicjatyw prowadzonych pod hasłem ZmieniaMY Kolej. W ramach inicjatywy PKP przeanalizowały m.in ponad 3700 wypowiedzi klientów z ostatniego roku oraz przeprowadziły na 2000 osobach tzw. „ogólnopolskie badania satysfakcji”. (PAP)









