Sesje plenarne, panele dyskusyjne i obrady w dwudziestu sekcjach tematycznych – taki jest program Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości”, która odbywa się na Uniwersytecie Rzeszowskim. Po raz piąty do Rzeszowa przyjechali naukowcy z całego świata, by wypracować nowe modele nauczania, odpowiadające wyzwaniom współczesności.
Jeden z wniosków pierwszego dnia obrad (24.09) dotyczył roli nauczyciela w pracy z uczniami.
– Warunkiem sukcesu uczniów jest indywidualne traktowanie ich przez nauczycieli, a to z kolei jest możliwe przy większej autonomii pracy pedagogów
– powiedział prof. Stefan Kwiatkowski z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, członek Komitetu Naukowego konferencji.
Dodał, że Albert Einstein prawdopodobnie nie zdałby obecnej matury z Polsce, ponieważ jego oryginalne rozwiązania zadań nie pasowałyby do przyjętych szablonów.
Dzisiaj (25.09) na Uniwersytecie Rzeszowskim ciąg dalszy obrad (od godziny 9:30) Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości”.








