Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Rzeszowa doszło do burzliwej dyskusji w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Kluczowe zmiany dotyczyły przesunięć budżetowych – wprowadzenia środków na nowy program transportowy i ograniczenia inwestycji na osiedlu Przybyszówka.
W tym artykule
Zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Rzeszowa
Burzliwa dyskusja poprzedziła głosowanie rzeszowskich radnych w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej. To dokument, w którym zapisane są najważniejsze inwestycje realizowane w mieście.
Zmiany dotyczyły wprowadzenia pieniędzy na realizację nowego programu transportowego i odebrania środków na rozbudowę ulicy Ustrzyckiej na osiedlu Przybyszówka.
12 milionów na wkład własny do programu transportowego
12 milionów złotych ma być wykorzystane jako wkład własny na realizację programu transportowego. Na takie rozwiązanie nie zgadzali się mieszkańcy. Stąd też miasto zaproponowało autopoprawkę, czyli pozostawienie tej inwestycji, ale w okrojonej formie.
Głos radnych i władz miasta
Radni Razem dla Rzeszowa podkreślali, że takie zmiany są nieprzygotowane i ograniczają inwestycje na osiedlach.
Marcin Deręgowski, wiceprezydent Rzeszowa, mówił, że zarówno Wieloletnia Prognoza Finansowa, jak i budżet to dokumenty, które na każdej Radzie Miasta ulegają korektom – tym bardziej, gdy pojawiają się pieniądze zewnętrzne na ważne dla miasta inwestycje komunikacyjne.
Nowy program transportowy – 440 milionów złotych inwestycji
Nowy program transportowy ma być realizowany przy 70% udziale funduszy unijnych. Jego koszt szacowany jest na 440 milionów złotych.
W ramach programu planowany jest zakup 30 nowych autobusów elektrycznych, a także budowa ścieżek rowerowych i chodników.
Relacja Moniki Domino.








