Zdaniem Dariusza Tworzydło, dyrektora firmy przygotowującej strategię, właściwie zaplanowana i umiejętnie wdrażana polityka kulturalna pozwoli wzmocnić wizerunek Rzeszowa jako miasta otwartego na różnorodną i wartościową działalność kulturalną. Dokument pomoże miastu lepiej poznać potrzeby kulturalne mieszkańców oraz stworzyć bardziej precyzyjny wniosek w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Z badań towarzyszących pracy nad strategią wynika, że rzeszowianie chcą więcej koncertów oraz festiwali, a najchętniej uczestniczą w Nocy Muzeów czy Święcie Paniagi. Wiceprzewodniczący Rady Miasta Waldemar Szumny podkreślił, że przyjęta strategia pokazuję potrzebę przygotowania przestrzeni w mieście dla realizacji różnych wydarzeń. Radni zagłosowali za przekazaniem parkingu przy ratuszu pod budowę auli z przeznaczeniem na cele kulturalne.
Uchwałę w tej sprawie radni przyjęli jednogłośnie.
fot. archiwum