Odhumusowany został niemal cały plac budowy, trwają roboty ziemne i przy obiektach inżynierskich. Takie są efekty roku prac na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. Ruszył też montaż Karpatki, maszyny TBM, która wydrąży tunelu o długości 2 km 300 metrów.
Jak przypomniała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, prace rozpoczęły się od przeprowadzenia rozpoznania saperskiego terenu, niezbędnych inwentaryzacji, wycinki drzew, oraz prac archeologicznych. Rzeczniczka zaznaczyła, że w branży mostowej rozpoczęto wykonywanie większości obiektów inżynierskich.
Największy stopień zaawansowania prac widać na wiaduktach drogowych, gdzie wykonano fundamenty, podpory, ścianę boczną oraz płytę pomostu
– powiedziała.
Stan zaawansowania prac w branży mostowej to około 17 proc.
Odcinek S19 Rzeszów Południe-Babica będzie miał ponad 10-kilometrów. Zakres prac obejmuje także budowę sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową w ciągu istniejącej DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19.
fot. archiwum