Uszkodzone chodniki i ulice, porzucone pojazdy i zaśmiecone miejsca zielone. To najczęstsze problemy zgłaszane przez mieszkańców Rzeszowa za pomocą aplikacji „Rzeszów to MY”. Funkcjonuje ona od roku i umożliwia zgłaszanie ważnych do załatwienia spraw. Służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto zajmie się problemem. Potem w ciągu 10 dni musi zostać przekazana informacja zwrotna do zgłaszającego, o tym, jak zostanie on rozwiązany.
Najwięcej zgłoszeń, bo aż 901, zostało skierowanych do Miejskiego Zarządu Dróg. 623 interwencje przekazano do Zarządu Zieleni Miejskiej. 114 zgłoszeń trafiło do Straży Miejskiej, a 54 do Zarządu Transportu Miejskiego. Było również kilkadziesiąt sygnałów do Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów i Biura Gospodarki Mieniem. W sumie mieszkańcy Rzeszowa zgłosili ponad 1700 spraw.
Tekst: Monika Domino, fot. archiwum