Aplikacja jest dostępna bezpłatnie od ponad roku na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Została uruchomiona w celu usprawnienia kontaktu między mieszkańcami, a Urzędem Miasta Rzeszowa i podległymi mu jednostkami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną.
Magistrat informuje, że do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji. Dotyczą przede wszystkim uszkodzeń chodników, ścieżek rowerowych, ulic, oświetlenia drogowego, przystanków autobusowych, sygnalizacji świetlnej, a także czystości na ulicach. Dzięki aplikacji #RzeszowToMy można je szybko zgłosić, wystarczy przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Służby miejskie mają trzy dni na ustalenie, kto konkretnie powinien rozwiązać dany problem, a potem w ciągu 10 dni mają poinformować o tym zgłaszającego.
W odpowiedzi na zgłoszenia poprzez aplikację np. zmontowano nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej oraz naprawiono chodniki. Przy ulicy Wyspiańskiego zdemontowano nieprawidłowo ułożoną kostkę brukową i zamontowano ją od nowa. Na osiedlu Drabinianka utwardzono drogę dojazdową do ul. Kwiatkowskiego o naprawiono zabawki na placu zabaw. Przy ul. Sportowej załatano ubytki w nawierzchni jezdni, a przy ul. Hanasiewicza wymieniono nawierzchnię chodnika.
Tekst: Dariusz Kapała, fot.Urząd Miasta Rzeszowa