Marka Carpathia ma być marką premium i ma ją cechować wysoka jakość produktu turystycznego – stwierdzili w Rzeszowie uczestnicy polsko-słowackiego spotkania, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Euroregion Karpacki. Omawiano pomysły na budowę marki karpackiej w zakresie zrównoważonej turystyki i dziedzictwa kulturowego.
– Mówimy o przygotowaniu produktów turystycznych i modeli biznesowych, dzięki którym to, co jest w Karpatach najlepsze będzie dostępne w formie produktu na rynkach europejskich i światowych. Mają to być przeżycia i wartości niedostępne gdzieś indziej – wyjaśnia Dawid Lasek, prezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki.
Współpraca ze Słowakami w zakresie budowania wspólnego produktu turystycznego trwa od dawna.
– Wspólnie zrealizowaliśmy ponad 160 projektów, to intensywna współpraca. Słowacy bardzo się cieszą na wspólne projekty, które są przed nami – powiedział Ali Kobielski, dyrektor Domu Kultury we Wranowie na Słowacji.
Marka karpacka będzie koncentrować się na połączeniu różnorodnej i wieloreligijnej kultury karpackich krain oraz dzikiej przestrzeni gór z bogatym światem przyrody. Oferta marki ma zapewniać formy spędzania wolnego czasu jako poszukiwanie nowej drogi w życiu i poznania samego siebie poprzez kontakt z karpacką kulturą. Przyjeżdżający tu goście mają mieć poczucie, że oderwani od swojego zwykłego życia potrafią dotrzeć do sensu swojego istnienia i odszukać właściwą drogę i kierunek osobistych zmian.
Relacja: Szymon Tarnada.
Tekst i fot.: Szymon Taranda.