Mieszkańcy Rzeszowa, którzy mają problem ze zwróceniem wadliwego przedmiotu zamówionego przez internet, nie są zdani na wolę sprzedawcy. Pomóc może miejski rzecznik konsumentów, którego biuro znajduje się przy ul. Baldachówka 8 w Rzeszowie.
– Wartość odzyskanych przez konsumentów środków w ubiegłym roku wyniosła około 341 tys. złotych. W wyżej wymienionej kwocie mieszczą się zarówno bezpośrednie zwroty środków przekazanych konsumentom przez przedsiębiorców, jak również wymienionych lub naprawionych towarów – podsumowuje Radomir Stasicki, miejski rzecznik konsumentów.
Rzecznika udziela bezpłatnej pomocy prawnej, do jego zadań należy m.in. występowanie do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów, pomoc w przygotowaniu pism reklamacyjnych.
Interwencja rzecznika może zostać podjęta tylko, jeśli konsument zrobił wszystko, co było możliwe w sprawie reklamacji i nie przyniosło to skutku.
Oprac. Mariusz Piątkiewicz, fot. Urząd Miasta Rzeszowa