Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała, że abonenci poszkodowani przez powódź mogą wnioskować o umorzenie zaległych opłat abonamentowych. Szef Rady Maciej Świrski zaapelował również do Poczty Polskiej, by wydłużyła tym osobom terminy uregulowania zaległości.
Jak poinformowano w komunikacie na stronie internetowej KRRiT, przewodniczący Rady zaproponował, by Poczta Polska rozważyła możliwość „wydłużenia terminów do uregulowania zaległości wskazanych w upomnieniach, przesunięcia egzekucji należności, a także zawieszenia przeprowadzania kontroli wykonania obowiązku rejestrowania odbiorników na terenach objętych powodzią”.
„Ponadto Maciej Świrski zapowiedział, że abonenci, którzy ponieśli dotkliwe straty w wyniku powodzi, mogą zwracać się do KRRiT z wnioskiem o umorzenie zaległych opłat abonamentowych, wraz z protokołem strat powstałych w czasie trwania powodzi i usuwania jej skutków” – czytamy.
Według KRRiT jest to zgodne z art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z dnia 21 kwietnia 2005 r., w którym wskazano, że „KRRiT w wyjątkowych sytuacjach losowych […] może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych, odsetki za zwłokę w ich uiszczaniu, opłatę, o której mowa w art. 5 ust. 3, oraz odsetki za zwłokę w jej uiszczeniu”.
W komunikacie podkreślono, że powódź należy zaliczyć do wyjątkowych sytuacji losowych. „Przewodniczący zarekomendował również, aby pracownicy placówek Poczty Polskiej S.A. usytuowanych na terenach objętych powodzią informowali o tych możliwościach abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej” – podano. (PAP)