To już piąta tego typu maszyna. Ma najbardziej zaawansowany pakiet aerodynamiczny ze wszystkich dotychczas zbudowanych pojazdów. Samochód osiąga prędkość 100 km na godzinę w ciągu 3,5 s., waży 220 kg, do budowy wykorzystano stopy aluminium, tytan, kewlar, aramid oraz włókno węglowe.
Studenci Politechniki Rzeszowskiej rozpoczęli pracę nad nowym pojazdem w grudniu ubiegłego roku. Po czterech miesiącach maszyna była gotowa do testów. -Każda kolejna konstrukcja to była rewolucja. Różnice pomiędzy pierwszą, a ostatnią są kolosalne – powiedział podczas oficjalnej prezentacji najnowszego bolidu Filip Kaniewski, lider marketingu zespołu PRz Racing.
Zbudowane przez PRz Racing Team cztery autorskie konstrukcje bolidów ścigały się podczas 18. europejskich edycjach zawodów, m.in. na torach Wielkiej Brytanii, Włoch, Węgier, Holandii czy Hiszpanii. (PAP)
fot. Bartłomiej Rzemiński