Do świata tańca zaprasza widzów Festiwal Nowe Strategie Choreograficzne. Trzydniowe wydarzenie w Rzeszowie skupia się na człowieku, doświadczaniu i emocjach. Prezentowane są spektakle solowe cenionych polskich twórców.
W tym artykule
Monologi cielesne
Festiwal Nowe Strategie Choreograficzne po raz czwarty organizuje Fundacja Teatr O.de.la. Tegoroczna edycja skupia się na solowych spektaklach. Dlatego hasło przewodnie mówi o cielesnych monologach. Wydarzenie jest próbą odpowiedzi na pytania – ile treści mieści choreografia oraz jak wygląda dialog pomiędzy tancerzem a widzem.
Podróże w głąb siebie i malowanie obrazów tańcem
Festiwal otworzył spektakl „Odwilż” z choreografią Pawła Grali i wykonaniu Joanny Jaworskiej. Rzeszowska widownia udała się w podróż do podświadomości człowieka. Tytułowa odwilż pozwalała zajrzeć w pęknięcia i szczeliny na symbolicznej tafli lodu.
Widownia wzięła też udział eksperymencie tanecznym „Maszyna synestezyjna”, koncepcji Marty Bury. Do ciała tancerki Olgi Bury podpięte były czujniki napięcia mięśniowego. Specjalnym program analizował ruch, a zebrane dane generowały w czasie rzeczywistym obrazy w trzech kolorach – niebieskim, żółtym i czerwonym. Za warstwę multimedialną eksperymentu odpowiadał Jakub Hader.
Festiwalowy ciąg dalszy
W sobotę kolejne wydarzenia. W Urban Lab wykład o języku tańca wygłosi prof. Uniwersytetu Łódzkiego dr hab. Mariusz Bartosiak. Będzie też spektakl „Café Müller” Dominika Więcka, odnoszący się do słynnej niemieckiej tancerki i choreografki Piny Bausch. W niedzielę na scenie zaprezentuje się Dominika Wiak w spektaklu „Misspiece”. Choreografia dotyczy ról społecznych i emancypacji. Artyści wystąpią na scenie Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Patronem medialnym Festiwalu Nowe Strategie Choreograficzne jest nasza rozgłośnia.
Fot. J. Piekło








