Przyspieszenie w cyfryzacji i zdobywanie umiejętności cyfrowych to nieliczne pozytywne efekty uboczne pandemii
– powiedział Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki, który był gościem jednego z paneli dyskusyjnych podczas konferencji „Europa Karpat” odbywającej się w Krasiczynie. Przypominał, że do sieci szerokopasmowego Internetu podłączonych jest ponad 90 procent szkół w kraju.
Takie warunki pozwalają na przykład na kontynuowanie nauki w systemie hybrydowym czy zdalnym
– podkreślał.
Upowszechnienie nowych technologii to nowe możliwości dydaktyczne, ale też rozwoju zainteresowań uczniów. – Za tym powinny iść także nowe pomoce i sprzęt dostępny dla uczniów
– mówił minister edukacji i nauki.
Te wszystkie pomoce, cuda-wianki nie są tylko po to, by zajmować czas uczniom, ale też by rozwijać ich talenty
– dodał szef resortu. (IAR)
fot. Beata Korbas