Po sukcesie dwóch poprzednich edycji Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na trzeci Carpathian Startup Fest. Festiwal CSF23 odbędzie się 15-16 czerwca 2023 roku.
Projektując trzecią edycję organizatorzy skupili się na trzech filarach. Pierwszy i najważniejszy to konkurs Demo Day, podczas którego startupy będą mogły zaprezentować się przed inwestorami oraz zdobyć nagrody finansowe. Drugi filar CSF23 to konferencja poświęcona temu, jak rozwijać startup, budować zespoły, pozyskiwać finansowanie i klientów. Wezmą w niej udział czołowi przedstawiciele polskiego środowiska startupowego, biznesowego i naukowego.
Podczas konferencji będzie okazja poznać historie przedsiębiorców, dowiedzieć się więcej o ich sukcesach, ale i porażkach
– podkreśla wiceprezes Kapinos.
Trzeci element festiwalu to networking. Umożliwimy przedsiębiorcom z ekosystemu startupowego wzajemne poznanie się, nawiązanie kontaktów i współpracy.
Networking i umawianie spotkań podczas festiwalu ułatwi aplikacja przygotowana przez firmę Gridaly, laureata poprzedniej edycji CSF, a w tym roku partnera technologicznego festiwalu. Z kolei efektywne rozmowy z inwestorami ma ułatwić formuła reverse pitch, kiedy to nie młode spółki, ale fundusze przedstawiają swoje oczekiwania przed startupowym gremium.
Dzięki temu założyciele startupów w bardzo krótkim czasie będą mogli zobaczyć, które fundusze odpowiadają ich oczekiwaniem i z którymi mają szansę zbudować relacje biznesowe. Jestem przekonany, że efektem będzie wiele rund finansowania
– podkreśla Michał Rokosz, partner w Innovo Veture, który weźmie udział w tej formule wystąpienia.
Nad programem festiwalu czuwa powołana 31 stycznia Rada CSF, do której zarząd RARR S.A. zaprosił ekspertów i praktyków, ludzi ze świata biznesu, którzy osiągnęli sukces w swojej dziedzinie. Wśród nich są: Jarosław Sroka- członek Zarządu Kulczyk Investments, Michał Kramarz – dyrektor Google for Startups CEE, Michał Kibil – starszy wspólnik w DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A., Paulina Ślisz-Sandecka, założyciel i partner zarządzający w Ślisz-Sandecka Kozioł&Partnerzy Radcowie Prawni Sp. p., Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners, Łukasz Bis, CEO InternetBeta, Daniel Kędzierski – prezes FastTony, Anna Blajerska – kierownik projektów w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym.
Konkurs, który pozostaje najważniejszym punktem programu, tak jak w ubiegłym roku został o podzielony na trzy kategorie:
– idea chellenge – dla osób, które mają ciekawe pomysły na startup i chciałyby dla nich uzyskać wsparcie na bardzo wczesnym etapie;
– startup – dla projektów, które są w fazie inkubacji, tworzenia MVP (minimalną wersję produkty) lub pierwszej sprzedaży, a ich przychody projektowe nie przekroczyły jeszcze 200 tys. zł;
– scaleup – dla projektów zgłaszanych przez przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż produktów lub usług, których przychody projektowe przekroczyły 200 tys. zł.
Rozmawia Anna Leśniewska.
fot. Anna Leśniewska