Jak wykorzystać sztuczną inteligencję jako skuteczne narzędzie w pracy nauczyciela? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali uczestnicy konferencji, która odbyła się na stalowowolskim wydziale mechaniczno-technologiczny Politechniki Rzeszowskiej.
Jarosław Augustynowicz, kierownik Centrum Kształcenia Praktycznego w Zespole Szkół w Gorzycach, stwierdził, że obecnie najwięcej czasu zajmuje kontrola pracy uczniów, tak, nie wyręczali się nowymi technologiami. Dodał, że zadaniem nauczycieli jest uświadomienie im, że to zarazem źródło wiedzy, jak i narzędzie do jej zdobywania.
Sztuczna inteligencja jest także elementem podnoszenia kwalifikacji zawodowych
– podkreślił Tomasz Miśko, dyrektor tarnobrzeskiego oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu. Jego zdaniem sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, którzy będą posiadać konkretne umiejętności. Nowe technologie mogą jedynie ułatwić zdobywanie wiedzy.
Relacja Roberta Pytki.
Tekst i fot. Robert Pytka