-Przedsiębiorcy bieszczadzcy zostali dopuszczeni do realizowania swoich pomysłów dotyczących infrastruktury turystycznej i do tworzenia strategii „Turystyczne Bieszczady”, która obejmuje pięć tamtejszych gmin – mówi Polskiemu Radiu Rzeszów, Daniel Wojtas, przedsiębiorca i pełnomocnik Cisnej, Soliny, Komańczy.
Jak dodaje, przedsiębiorcy wiedzą, czego w Bieszczadach brakuje. – Jeżeli chcemy zaprosić do siebie turystę, musimy stworzyć mu ku temu warunki. Wiemy, że działając wspólnie z samorządowcami, a do tego skłania nas strategia, osiągniemy założone cele, czyli np. otrzymamy dofinansowanie – tłumaczy.
Promenada nad Jeziorem Solińskim, wodne place zabaw na Cyplu, a także rozwój infrastruktury, tras rowerowych i szlaków turystycznych to tylko niektóre z inicjatyw mających na celu zwiększenie atrakcyjności turystycznej Bieszczadów. W Komańczy prowadzone są prace nad ożywieniem dawnej kolejki leśnej, a w Wańkowej trwają działania na rzecz wzmocnienia marki BieszczadSki. Nowe atrakcje planowane są także w gminie Baligród. Te właśnie pomysły są częścią ponadlokalnej strategii „Turystyczne Bieszczady”.
Więcej w rozmowie Romana Adamskiego.
Tekst: A.Radochońska, fot. wizualizacje dostarczone przez Daniela Wojtasa