Problemy związane z obsługą e-Doręczeń dotyczą 30 podmiotów i są na bieżąco rozwiązywane – przekazała rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej Joanna Trzaska-Wieczorek. Wcześniej minister cyfryzacji zwrócił się do prezesa Poczty, aby do czwartku wysłał raport nt. e-Doręczeń.
Od 1 stycznia e-Doręczenia stały się obowiązkowe dla wielu instytucji publicznych, takich jak samorządy czy urzędy skarbowe. Zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym do obsługi e-Doręczeń dla tych jednostek. Kilka dni temu media informowały, że wysyłka cyfrowego listu za pomocą e-Doręczeń trwa nawet kilka dni. Według danych Poczty z 22 stycznia, problemy związane z obsługą skrzynek do e-Doręczeń dotyczą 30 podmiotów i są na bieżąco rozwiązywane – przekazała Joanna Trzaska-Wieczorek w środowym (22.01) komunikacie.
W styczniu br., liczba nadanych PURDE, czyli doręczeń całkowicie elektronicznych wyniosła 191 tys., z czego odrzuconych zostało ok. 0,5 proc. W przypadku PUH, czyli doręczeń hybrydowych odsetek odrzuconych to nieco ponad 1 proc. – wskazała rzeczniczka.
Wcześniej Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zwrócił się do prezesa Poczty Polskiej o przedstawienie do 23 stycznia br. informacji nt. stanu realizowanych usług, w tym informacji w zakresie naprawy zgłaszanych błędów. Szef MC domaga się także przedstawienia propozycji działań naprawczych, usprawniających korzystanie z e-Doręczeń.
Według danych Ministerstwa Cyfryzacji przekazanych Serwisowi Samorządowemu PAP, 21 stycznia 435 urzędów gmin nadal nie posiadało adresu do e-Doręczeń.
Tekst: PAP / Fot.: ilustracyjna