Rozpoczyna się kampania społeczna „Matka-Polka wychodzi z domu”, która ma walczyć ze szkodliwymi stereotypami na temat kobiet.
Pomysłodawczyni Magda Dziewguc mówi, że Polki są świetnie wykształcone, ale czasem mają niskie poczucie własnej wartości.
– Historyczny wzorzec Matki-Polki przekazały nam babcie i mamy. Po wojnie przeprowadziły nas wszystkich przez komunizm, doprowadziły do dzisiaj. Dlatego wszystkie cały czas próbujemy dążyć do takiego ideału
– wyjaśnia Magda Dziewguc.
Aktywistka Agata Bauc-Michalak dodaje, że ważne jest, by akcja trafiła nie tylko do korzystających z tej wolności kobiet, lecz także do mężczyzn. Chodzi o to, by zobaczyli, że ten wzorzec unieszczęśliwia rodziny, kobiety i ich córki w przyszłości.
Organizatorki kampanii zaprezentowały jej założenia podczas spotkania Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Radna Anna Auksel-Sekutowicz uważa, że przedsiębiorcze kobiety muszą często mierzyć się ze stereotypami.
– Jako czynna samorządowczyni wspieram przedsiębiorczynie. Przez 15 lat prowadziłam firmę i musiałam zmierzyć się z niektórymi stereotypami. Ważne jest wychowanie w rodzinie, która wspiera dziewczynkę od początku i mówi: dziewczyno, możesz wszystko
– podkreśla stołeczna radna. (IAR)