Pomysł. Projekt. Strategia kampanii. I wreszcie Landing Page. Wszystkie te elementy muszą być dopracowane, skutecznie zachęcać do określonej akcji. Jak to osiągnąć z pomocą strony docelowej? Przeczytaj!
Landing page: co to jest?
Landing page to pojedyncza strona internetowa, która spełnia bardzo konkretną funkcję: ma promować ofertę i generować konwersję. Nie bez przyczyny nazywana jest też stroną lądowania: użytkownik ląduje na niej po kliknięciu w reklamę.
Bez landing page nie byłoby żadnej kampani reklamowej czy marketingowej. Jak trafią na nią odbiorcy? Strona wyświetli się im jako wynik wyszukiwania lub po kliknięciu na link podany w mailu, kampanii w mediach społecznościowych lub reklamie online.
Najważniejszy jest tu jednak cel tworzenia landing page. Ma skłaniać do kliknięcia w przycisk CTA (call-to-action) typu „Kup teraz” lub „Zapisz się”. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki jest cel Twojej kampanii – czy chcesz zachęcić do podania danych, zakupów, subskrypcji, czy zamówienia wersji próbnej Twojego produktu.
Strona docelowa to bardzo skuteczne narzędzie właśnie dzięki ściśle określonemu celowi. Nie zastąpi rozbudowanej strony głównej, ale przyczyni się do sukcesu kampanii. A na tym na pewno Ci zależy.
Landing page: kiedy warto skorzystać?
Jakie cele możesz osiągnąć dzięki dobrze zaprojektowanej stronie lądowania? Oto te najważniejsze:
- przekierowanie użytkowników na stronę promowanego produktu. W tym celu wykorzystaj przyciski takie jak „Kup teraz”;
- rejestracja użytkowników np. do udziału w webinarze lub kursie;
- pozyskiwanie leadów przez skłonienie odwiedzających do skorzystania z bezpłatnej wersji próbnej abonamentu lub subskrypcji;
- pozyskiwanie leadów na blogu, czyli zmiana biernych czytelników w potencjalnych klientów (landing page będzie w takim wypadku zachęcać do podania danych kontaktowych);
- tworzenie bazy subskrybentów newslettera.
Landing page: jak stworzyć dobrą stronę docelową?
Projektowanie strony lądowania zaczyna się od pomysłu na całą kampanię. Musisz wytyczyć sobie cel (może być to jeden z wymienionych powyżej), a następnie określić grupę docelową.
Spróbuj dowiedzieć się o swoich odbiorcach jak najwięcej: w jakim są wieku, jakiej płci, jakie mają pasje, problemy i dlaczego może ich interesować Twój produkt. Możesz też pokusić się o stworzenie persony, czyli klienta idealnego, do którego skierujesz swój przekaz – dzięki temu treść landing page’a będzie bardziej spersonalizowana, a tym samym bardziej skuteczna.
A co z samą treścią? Trzymaj się tych najważniejszych zasad:
- Używaj języka korzyści. To nie miejsce na szczegółowy opis produktu. Skup się raczej na korzyściach, jakie to rozwiązanie przynosi: ułatwia życie, oszczędza czas lub pieniądze;
- Buduj zaufanie. Pochwal się pozytywnymi opiniami klientów, certyfikatami, czy wyróżnieniami branżowymi;
- Używaj prostego i zrozumiałego języka. Branżowe, skomplikowane sformułowania i długie zawiłe zdania zostaw na inne, lepsze ku temu okazje;
- Personalizuj przekaz. Niech użytkownik ma poczucie, że zwracasz się właśnie do niego;
- Stwórz napięcie i poczucie pilności. Wspomnij o ograniczonej liczbie miejsc, egzemplarzy, czy zbliżającym się końcu promocji;
- Zadbaj o widoczne przyciski CTA. W tym miejscu możesz użyć bezpośrednich i konkretnych zwrotów tj. „kliknij, aby się zapisać” lub „pobierz e-booka teraz”;
- Dopracuj formatowanie i czytelność. Podziel treść na mniejsze akapity, stosuj nagłówki, wypunktowania i pogrubienia. Upewnij się, że landing page jest czytelny również na telefonie lub tablecie.
Darmowe narzędzie do tworzenia landing page
Pozostało ostatnie pytanie: jakiego narzędzia użyć do stworzenia idealnego landing page? Świetnym wyborem może się okazać darmowy kreator stron od firmy WebWave.
To intuicyjne i proste w użyciu narzędzie. Możesz go używać na trzy sposoby:
- projektując stronę docelową całkowicie samodzielnie i od zera,
- wykorzystując jeden z ponad setki dostępnych szablonów,
- używając sztucznej inteligencji.
Na szczególną uwagę zasługuje ta trzecia opcja – to zupełna nowość na polskim rynku. Z pomocą AI masz możliwość stworzyć landing page, portfolio, a nawet w pełni rozbudowaną stronę w ciągu kilku minut. Wystarczy, że wskażesz swoje preferencje i… już! Dzieje się magia. Ale o tym musisz przekonać się już sam.