Psychologowie oraz pedagodzy z ośrodków akademickich w kraju dyskutują w Rzeszowie na temat społecznych zachowań dzieci i młodzieży. Powodem jest aktualna sytuacja, w tym pandemia i wojna na Ukrainie. – Naszym celem jest lepsze zrozumienie młodego pokolenia oraz wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na skuteczną integrację dzieci i młodzieży, zarówno w ich własnym środowisku, jak i w społeczeństwie – mówi Krystyna Wróblewska, dyrektor Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich. – Musimy jako nauczyciele reagować na to co się dzieje, budować relacje i zespoły uczniowskie oraz rozmawiać z młodymi ludźmi o ich potrzebach – podkreśla Wróblewska.
Joanna Majewska-Lasek z Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli dodaje, że dzieci po okresie izolacji wróciły do szkół wycofane i zamknięte w sobie. Dodatkowo, w tym czasie nie miały dostępu do poradni psychologiczno-pedagogicznych, a w domu nie zawsze dobrze się działo. – Dlatego ważna jest rola nauczyciela – zwraca uwagę dr Jolanta Podolak-Zając, doradca metodyczny nauczycieli. – Procentuje osobiste zaangażowanie, a nie przekonanie, że mój przedmiot ma być tylko wyłożony. Wygrywają ci nauczyciele, którzy dokładają swoją osobowość i starania – dodaje dr Podolak-Zając. Dlatego podczas dyskusji w Collegium Humanum w Rzeszowie omawiane są także kwestie związane z odpowiednim przygotowaniem i szkoleniem nauczycieli do pracy z młodzieżą. Dwudniowa konferencja zakończy się w piątek.
fot. organizator