Prace przy budowie całej infrastruktury wokół tunelu pod torami kolejowymi w Łańcucie oficjalnie się zakończyły. Mimo oddania do użytku samego tunelu w lipcu tego roku, trwały jeszcze prace m.in przy modernizacji ulic i zamknięciu przejazdu kolejowego.
Tunel stanowi część przebudowy drogi wojewódzkiej nr 877, łączącej Naklik z Leżajskiem i Szklarami. W ramach inwestycji powstały ponadto dwa nowe ronda, zmodernizowano ulice Grunwaldzką, Kolejową i Kasprowicza. Dodatkowo, wybudowano chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe. Całkowity koszt budowy tunelu pod torami wraz z nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 877 to koszt prawe 60 milionów złotych.
Trwają ostatnie prace wykończeniowe przy obwodnicy wschodniej Łańcuta, która powinna zostać oficjalnie oddana do użytku do końca 2024 roku. Ma ona połączyć zjazd z autostrady A4 z drogą krajową nr 94 w Głuchowie.
Tekst: M. Iwanicka / fot. Tadeusz Podkowicz/powiatlancut.pl