Mieszkańcy Rzeszowa będą mogli ubiegać się o dotację na usuwanie azbestu. Samorząd pokryje koszty związane z demontażem wyrobów zawierających ten szkodliwy materiał, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów na składowisku. Wnioski będą przyjmowane w dniach od 17 do 31 marca w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa przy ul. Rynek 7.
Program usuwania azbestu jest realizowany w Rzeszowie od 2011 roku. Cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców. Każdego roku w trakcie naboru wpływa średnio ok. 70 wniosków. W latach 2011 – 2022 w mieście usunięto ponad 2600 ton wyrobów azbestowych. Kosztowało to ponad 1 mln 325 tysięcy złotych. Pieniądze na ten cel pochodziły z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z budżetu Rzeszowa.
Podobne programy związane z usuwaniem azbestu realizują też inne podkarpackie gminy. Najczęściej jest to eternit, czyli materiał budowlany wykorzystywany jako pokrycie dachowe.
fot. archiwum